Kroatië

24 juni 2016 - Tar, Kroatië

ik schaam me diep. Vanochtend besloten om naar Kroatië te rijden. Toch nog even de ANWB site checken of er dingen zijn die ik moet weten: vaccinaties tegen hepatitis A en dtp worden aanbevolen! Shit! Hoe kan t zijn dat ik dit niet weet? Ook fijn om te lezen dat hier denque voorkomt en dat ze adviseren om dichte schoenen aan te doen ivm de slangen. O ja euro's lusten ze hier ook niet!

Het is echt niks voor mij om dit soort dingen niet te weten en zeker niet vlak voor we het betreffende land inrijden. Blijkbaar heb ik iets teveel van m'n control issues thuis gelaten en zitten we nu met de gebakken peren.

Ach ja, in t kader van loslaten rijden we afslag Italië voorbij en rijden we Kroatië in. Ik heb m'n zinnen gezet op camping laterna in Tar vlakbij Porec in istrie net over de grens met Slovenië.

Het overtreft echt al m'n verwachtingen. Ik had gedacht op een kindvriendelijke camping aan te komen met leuk bad en natuurlijk aan de Adriatische zee. In plaats daarvan komen we aan op een geweldig groot resort en omdat het nog voor seizoen is krijgen we van de receptie een kaart mee en mogen we terug komen als we een leuk plekje gevonden hebben. Er komt gewoon geen eind aan en na een tijdje besluiten we gewoon iets ongeveer in het midden te kiezen onder de bomen voor een beetje schaduw.

Het is hier bloedjeheet en ik ben zo blij als we in kunnen pluggen en de airco aan kan!

Naast me is het geduld nu echt op: zwembad! Luid het commando en omdat ze zich zo goed heeft gehouden de vele warme kilometers naast ons is dat t eerste wat we doen.

De rest komt later wel.

1. LoesLoes: